Tuesday, May 4, 2010

Mandi Peluh Vs Bola Jaring





Pagi tadi..aku mengajar bola jaring... bagi aku walaupun nie game budak perempuan, tapi sbgi guru sukan, perlu tau..selepas dah buat research tentang posisi pemain dan peraturan..ajag la budak2 tahun 4 nie main.. budak lelaki pun aku suruh belajaq sekali..mula2 semua tak mau main..tapi lepas dah train pelan2 depa bukan main seronok lagi.. mengalahkan budak perempuan..haha

Aku bagi depa pakai BIP supaya lebih mudah faham posisi dan peranan masing2... tapi yang lemahnya..line@garisan pdg dah x terang..habis ja kelas tu..aku terus touch up balik line tu..puas hati tengok... mintak dua budak tolong sama... walaupun perlawanan prgkt sek@ daerah dah habis tapi.. court tu nanti leh guna time waktu PJ atau aktvti ko-ko...

kalu line court tu takdak payah nak main @ ajar budak2 nie.. tpi alhamdulillah depa nie kategori cepat tangkap cara nak main walaupun bukan 100% la.. Banyak jenis kecergasan yang dpt depa belajar selain kemahiran bermain bola jaring..Ketangkasan, Masa Tindak Balas, Ketepatan, Daya Tahan Kardiovaskular dan mcm2 lagi..

Habis buat padang tu..aku bepeluh x berhenti2..dah la ada clas lepas tu..lepas lap peluh ja..kuar lagi.. basah lencun habis baju aku.. sampai budak tegur..cikgu bepeluh bnyak sgt.. depa simpati kat aku..dalam hati.."sayang gak depa kat aku" heheehe...

Bermain dengan minyak hitam nie dah menjadi rutin dalam life aku.... setiap pekara yang dilaksanakan..wajar dilakukan dengan penuh tanggungjawab, keikhlasan, dan dedikasi... sesetengah perkara tidak perlu disuruh... wassalam

No comments: